sábado, 15 de octubre de 2011

ESCOLTAR I SENTIR

El día 13 d'octubre a classe de COED vam fer la síntesis d'un fragment d'un llibre L'art de saber escoltar" de Francesc Torralba. El nostre tema tenia com a títol "Escoltar i sentir".


La nostra síntesis


Sentir és percebre un so, moltes vegades sense cap intenció, en canvi escoltar és un acte d’esforç voluntari i lliure, per entendre a l’altre, mostrant interès i respecte per comprendre’l. L’escolta neix de l’interès pel que ens expliquen, ja que podem trobar informació beneficiosa per a nosaltres. Però aquest interès ens pot confondre, és important saber seleccionar a qui volem escoltar, perquè equivocar-nos en aquesta decisió podrà comportar frustració. D’altra banda ens podem sentir escoltats sense ser-ho realment.
L’escolta en profunditat s’ha de reservar per a informacions realment d’interès captant l’essència, perquè diu el que diu, aquest és l’únic camí és dialogar i crear conjuntament la veritat.
Deixar la ment receptiva, sense creure’ns que tenim l’única veritat, per tant cal tenir en compte la paraula del que no pensa com nosaltres.
Aprenem a parlar escoltant, però quan creixem es deixa de banda aquesta capacitat d’escolta per centrar-nos a parlar i demostrar els nostres coneixements.
Hem de ser conscients de la importància d’aquest i ensenyar als infants a estar receptius, concentrant-se en un pensament a través de l’escolta.
És imprescindible en primer lloc escoltar les persones per després adquirir i transmetre coneixements. 



DESCRIURE ESCRIURE

El dia 14 d'octubre a COED vam entregar i comentar un resum de les idees més importants a partir d'un llibre "descriure i escriure", aquest llibre ens presenta amb dades objectives i teories científiques un assaig molt útil sobre l'expressió escrita i el seu aprenentatge.
DESCRIURE ESCRIURE

viernes, 14 de octubre de 2011

Google docs



Google docs ens permet compartir documents de manera online, podrem compartir els documents amb les persones que ens interessi d'una manera segura, aquests documents es podran crear i podran ser modificats.

Basat en la Poesía de Malaguzzi


Aquest vídeo ens representa la poesia de Loris Malaguzzi "descripción de un niño" que ens explica de manera recitada les diferencies entre els nens i com els adults acostumen a no veure la màgia que tenen aquestes personetes tan petites i plenes de vida.

domingo, 9 de octubre de 2011

COMPETÈNCIA COMUNICATIVA

El divendres 7 d'octubre a classe de COED vam estar parlant de la Competència comunicativa


La competència comunicativa és allò que un parlant necessita saber per comunicar-se de manera eficaç en contextos culturalment significants. La comunicació es molt important per aconseguir els nostres objectius. Hem de tenir una bona competència comunicativa per poder parlar en qualsevol situació o grup social.


Trobem 4 tipus de coneixements i habilitats:

  1. Competència lingüística/gramatical: fa referència al codi lingüístic i s'ocupa del nivell fonològic, nivell morfològic, nivell sintàctic i nivell lèxic i semàntic.
  2.  Competència sociolingüística: fa referència a qui m'adreço, a les regles socioculturals, s'ocupa del context, propòsits de la interacció, normes i conveccions.
  3. Competència discursiva: fa referència a la combinació de formes gramaticals i significats per aconseguir un text coherent i cohesionat en qualsevol gènere, s'ocupa de la cohesió de la forma i de la coherència en el significat.
  4. Competència estratègica: fa referència a les estratègies de comunicació verbal i no verbal que es poden utilitzar per: compensar deficiències provocades per limitacions i insuficiències i per afavorir l'efectivitat de la comunicació.
Per tant per ser uns bons comunicadors hem de dominar perfectament la nostra llengua, utilitzant tots els elements de la llengua oral i escrita per poder arribar als receptors d'una manera clara i concisa i poder aconseguir els nostres objectius