sábado, 5 de noviembre de 2011

LLENGUATGE AUDIOVISUAL

Actualment les noves tecnologies son utilitzades en l'educació com a un recurs per transmetre continguts. Trobem les pisSarres, les transparències, les diapositives, els vídeos etc. També podem utilitzar els programes de presentacions el més utilitzat és el powerpoint, però podem trobar també l'impress, google docs o slideshare.

Els programes de presentacions s'estructuren en:
  •  Diapositives: són l'eix central de les presentacions on trobem els objectes com: textos, vídeos, imatges, el conjunt de diapositives formen una presentació.
  • Objectes: els trobem a les diapositives.
  •  Accions: instruccions que executem quan fem clic amb el ratolí
  • Transicions: efecte visual o sonor entre les diapositives.
  • Animacions: efecte visual i sonor dels objectes d'una diapositiva
Les presentacions a l'educació es poden utilitzar per motivar, seduir, interactuar, mostrar, construir o per transmetre d'una manera clara una informació als alumnes. Per veure mes informació sobre els coneixements i aspectes técnis a l'hora de fer una presentació podeu clicar aquí.

TUTORIAL POWER POINT

COMUNICACIÓ DIGITAL

El divendres 4 a COED vam veure una entrevista realitzada a Guillermo Orozco sobre la comunicació digital i vam arribar als següents punts:

  1. La imatge és un codi universal tothom la pot arribar a entendre, però tenim que anar més enllà de la imatge superficial, hem de saber interpretar els missatges subliminals.
  2. L'educació va relacionada amb la interacció amb els medis, si n'hi ha poca comunicació dins d'una família hi haurà més interacció amb els medis. 
  3. L'escola i la família han de treballar conjuntament, ja que es complementen.
  4. Les tecnologies no han de ser l'únic referent, en l'educació han de ser no només un complement sinó una part integral. 
  5. Les noves generacions s'adapten més ràpid als medis.
  6. S'han de dissenyar pedagogies noves a partir de la incorporació de noves tecnologies.
  7. S'ha de fer un ús intel.ligent dels recursos tecnològics i hem de ser competents per poder traslladar-ho a les aules.

ELS ANUNCIS PUBLICITARIS

El dia 4 de novembre a COED vam veure i analitzar uns anuncis de Tv. Un anunci de Tv es un text argumentatiu per excel.lència, vol convèncer i persuadir per fer canviar d'opinió als espectadors. Vam veure 3 anuncis:

  • GALERIAS: anuncia material per a l'escola, és una mica agressiu ja que no transmet cap valor ni respecte. Utilitza, com a recursos, una veu profunda, una llum que va de fosca a clara, musica lenta i una acció, el ritme es pausat, a càmera lenta, això fa que ens fixen més i accentua allò que volen transmetre.
  • GOLF: anuncia un cotxe i relaciona el fet de tenir un cotxe amb ser feliç i tenir èxit. És un anunci molt superficial. Utilitza la llum fosca, imatges en banc i negre amb el que vol transmetre serietat sense destacar res en concret. El missatge que ens be a donar és que tots necessiten una cosa en la que confiar, en aquest cas el cotxe ja que no ens fallarà mai.
    • SEAT: És un anunci bastant cruel ja que utilitza els valors de la família per aconseguir que la gent compri el cotxe. Veure anunci
    Conclusió: Les agències publicitàries són capaces de passar per sobre de qualsevol valor o principi moral per així aconseguir cridar l'atenció i assolir el seu objectiu principal que es vendre el seu producte o servei.
    Tot i així els espectadors ben lluny de rebutjar aquests actes cauen en la temptació i ho acaben consumint.


      martes, 1 de noviembre de 2011

      Imatge digital

      Característiques de les imatges:
      • La grandària: Que fa referència a la quantitat de píxels que té la imatge i normalment és mesura amb la quantitat de píxels horitzontals multiplicats per la quantitat de píxels vertical que té.
      • El pes: és el que ocupa la imatge en memòria i és mesura en Bytes o algun dels seus múltiples.
      • La profunditat del color: que fa referència al nombre màxim de colors que pot arribar a tenir la imatge.
      • La resolució: que és la relació entre el nombre de píxels i l’espai físic que ocupa. Es mesura, normalment, en píxels per polsada(1“=2,54cm) o ppp. Aquesta mesura està condicionada a les possibilitats del propi medi físic (una pantalla, un paper,...)

      Cal tenir present que :

      Les imatges digitals les acabem emmagatzemant i que per fer-ho hem de triar un format d’arxiu (jpg, gif, bmp,...) i un suport, un disc dur, uns DVD, un espais web, una carpeta on-line, etc.
      JPG: és un conjunt de passos per executar una tasca o resoldre un problema, dissenyat per a comprimir imatges.

      GIF: format per a la compressió d'arxius. 

      GIMP: és un programa de distribució lliure, adequat per a tasques com ara retoc fotogràfic o creació i disseny d'imatges. Es pot utilitzar com a simple programa de dibuix, com a programa de retoc fotogràfic professional, com a sistema de processament massiu en línia, com a dissenyador massiu d'imatges de producció, com a convertidor de formats gràfics, etc. Disponible per a Linux, Windows i Mac.

      COM PARLAR BE EN PÚBLIC

       

      Cada vegada es més important saber parlar en públic ja que avui dia a les empreses es fan moltes conferències i actes.
      Aquest llibre ens dona consells de com podem millorar les tècniques per fer una bona exposició davant d’una auditori.
      Saber comunicar oralment ve lligat a saber fer una síntesis, trobar arguments, tècniques de persuasió, saber valorar (informació essencial de la no essencial), parlar amb brevetat, precisió, ser creatius, positius i segurs.
      Moltes persones tenen la idea de que no es pot aprendre a parlar en públic, aquesta idea es falsa ja que totes les tècniques es poden aprendre per tant una persona que no te habilitat per parlar en públic si te una bona predisposició per aprendre pot millorar i arribar a assolir un nivell més alt que una persona que porta tota la vida fent exposicions, amb un bon mètode i tècniques tothom ho pot aconseguir.
      Per dominar be la paraula tenim que dominar be el pensament i per tant saber estar dintre de la societat.
      Un bon comunicador es aquell que sap fer un bon ús de la retòrica, es a dir, ser clars, ordenats i mesurats alhora de crear les frases, que no sobri ni falti res .
      Una de les grans dificultats dels comunicadors son els nervis, per això tenim que aprendre a controlar-los. Un bon comunicador ha de saber acceptar que està nerviós, d’aquesta manera la ment funciona millor perquè s’activa al cervell una hormona anomenada adrenalina. Una bona manera de controlar els nervis es restar importància al discurs i anar amb una bona preparació es a dir un bon guió, respirar, fer pauses, somriure per visualitzar al públic, dominar el principi i el final i parlar a poc a poc.
      L’orador s’haurà de fer una sèrie de preguntes abans de començar a preparar l’exposició. 
      • Per què ? Els objectius
      • Qui? El públic
      • Què? El guió
      • Com? Els mitjans
      Uns dels aspectes que s’han de tenir en compte a l’hora de parlar en públic es la naturalitat i la improvisació.
      Un bon orador es aquell que no llegeix el guió i pel contrari s’adapta al públic i canvia el seu discurs segons les reaccions que observa.
      Una de les coses que fa que no siguem natural es aprendre de memòria allò que es dirà, haurem d’aprendre de memòria l’estructura, l’esquema del guió i les idees principals. Per arribar a ser naturals tenim que preparar be el discurs.
      La mirada es un element molt important, l’orador ha de tenir un feedback amb el públic per poder observar les seves reaccions a mesura que ell transmet el missatge i canviar el discurs si veu que provoca reaccions negatives
      Pel que fa a la veu el públic ha de tenir en compte aspectes com el volum, velocitat, articulació, actitud i l’entonació.
      El volum
      Un volum adequat fa que arribi millor el missatge, ho podem canviar per donar èmfasis en algun punt o per cridar l’atenció del públic en moments de dispersió
      La velocitat
      Ha de ser una velocitat normal, ni ràpida ni lenta. Un bon orador ha de ser clar, per poder entonar be es necessari anar a una velocitat moderada i saber el que s’està dient ja que el significat pot aportar molt a l’hora de transmetre una informació.
      La respiració s’ha de controlar amb les pauses, aconseguirem estar relaxats, per això es important fer frases curtes.
      L’articulació
      Una bona articulació fa que el missatge arribi millor al receptor i sigui més valorat.
      L’actitud
      Tenim que adequar el discurs al context i a la situació.
      L’entonació
      Utilitzar frases interrogatives i exclamatives per evitar la monotonia en les frases. Tenim que saber entonar ja que una mala entonació pot alterar el significat d’una frase. Podem subratllar amb la veu les paraules més importants
      El silenci
      És un altre element de importància i no hem de tenir por ja que un bon orador demostra fortalesa si en el seu discurs n’hi ha moments de silenci.
      L’orador transmet al públic que no està nerviós, li permet respirar millor i entonar i remarcar els conceptes importants. Els silencis ens ajuden a anunciar un missatge principal, separar dues parts del discurs i recuperar l’atenció.
      El llenguatge oral ha de buscar la simplicitat, la claredat i la immediatesa.
      La claredat es una de les característiques de la bona retòrica, tenim que utilitzar paraules senzilles i evitar els argots especialitzats i el llenguatge abstracte i imprecís. La claredat s’aconsegueix utilitzant frases curtes i utilitzant un ordre gramatical lògic (subjecte, verb, i predicat), fer frases positives i actives.
      Un altre element és la precisió, tenim que anar directament als fets, cal donar dades i contar casos i històries molt concrets.
      I per últim tenim que utilitzar la brevetat.
      Per altra banda tenim recursos per fer el discurs més entenedor. Tenim els exemples que serveixen per a que el públic entengui i recordi millor una idea, a traves d’una imatge o amb comparacions, ens serveixen i ens ajuden a entendre millor les idees abstractes, les comparacions, poden comparar dues coses diferents per a que el públic entengui millor la idea, la paràbola ens pot també ajudar a il·lustrar una idea abstracta en una narració i  per últim la citació o refrany, han de ser curtes i són un reforç per a l’orador de cara al públic ja que dona una sensació de que es una persona culta.
      Un bon orador té que dominar la llengua ja que si mostra que te un llenguatge ampli amb una gran varietat de lèxic donarà la impressió de ser una persona culta.
      S’han d’evitar els castellanismes i fer un bon ús dels dialèctics ja que enriqueixen la llengua, l’ús del dialectes el farem tenint en compte el factor “qui”, es a dir el públic ja que no per a tothom son comprensibles. 

      El llenguatge corporal és essencial en la comunicació oral, ja que un comunicador por transmetre molt amb la mirada, el moviment de les mans, la postura, amb l’aparença i amb la manera de vestir.
      El llenguatge corporal en pot servir per donar èmfasis, per matissar, per indicar, per enumerar etc....
      Uns dels elements del llenguatge corporal és l’actitud, l’orador ha de començar amb un somriure per despertar simpatia i confiança en el públic.
      Trobem 3 elements de gran importància que un orador ha de tenir en compte:  
      •    La posició del cos
      •    La gesticulació
      •    La mirada

      Els mitjans audiovisuals de suport són un altre element que serveix com a eina en l’exposició oral. 

      •  Pissarres
      •  Llibreta-pissarra 
      •   Diapositives
      •   Retroprojector- transparències 
      •   Pantalla de l’ordinador
      •   Vídeos.

      El guió és el conjunt d’idees (principals i secundàries) que es volen transmetre al públic, mai ha de ser llegit.  Ha de ser un conjunt d’idees, les principals són les quatre idees claus i les secundàries la resta. Aquestes idees les posarem en ordre segons la lògica o l’interès de l’orador.

      Per finalitzar s'ha de ser positius, un bon orador és aquell que elabora un guió pensat de manera positiva. Ser positius es sempre més atractiu que no pas ser negatiu. Tothom podem ser capaços de modificar la nostra conducta negativa

      RETOCAR IMATGES

      Per retocar una foto primer hem de retallar la foto pel lloc que volem retocar, desprès ampliem la foto i amb l'ajuda del botó herramientas de selección copiem i peguem.
       En aquesta foto hem retocat l caixa de l'electricitat.
      FOTO RETALLADA SENSE RETOCAR

      FOTO RETOCADA



      ESCALAR IMATGES

      Per escalar una imatge amb el gimp primer tenim que obrir la foto orginial despres anem a imatge i cliquem en escalar i canviem el tamany de la imatge.


       FOTO ORIGINAL
       FOTO ESCALADA

      RETALLAR IMATGES

      Per retallar fotos amb el programa GIMP es molt senzill. Primer tenim que guardar la foto que volem treballar, a continuació anirem al GIMP i obrirem la foto que volem retallar (arxiu i obrir) un cop que tenim oberta la foto seleccionen amb el botó "herramientas de selección" la part de la foto que volem retallar, desprès donem a copiar i obrim un nou document i peguem la foto retallada, per finalitzar guardem el document. 
      FOTO ORIGINAL
       FOTO RETALLADA