domingo, 4 de diciembre de 2011

SEGONA SESSIÓ, RECITACIÓ DE POESIA

El divendres dia 2 de desembre a la classe de COED vam fer la segona sessió de recitació de poemes.
Vam començar  la sessió amb les mateixes tècniques de relaxació de la setmana anterior. Les poesies van ser molt diverses i amb temes bonics.La Rosa Soler va destacar la importància de controlar la velocitat i la vocalització.
Personalment estic descobrint que hem relaxa bastant escoltar poesies i cada cop m'agrada més, vull destacar un poema que hem va impactar molt ja que hem van vindre molts records. Es titula Tinc Alzheimer i es de Salvador Riera


Si em veus i te n'adones que no hi veig,
Mira'm
Si em veus i te n'adones que no hi sento,
Parla'm
Si em veus i te n'adones que quequejo,
Escolta'm
Si em veus i te n'adones que no et puc tocar,
Toca'm
Si em veus i te n'adones que em costa moure'm
Mou-me
Si em veus i te n'adones que he caigut,
Aixeca'm
Si em veus i te n'adones que tremolo,
Abraça'm
Si em veus i te n'adones que ploro,
Deixa'm plorar
Però no deixis mai de mirar-me, de parlar-me, d'escoltar-me, de tocar-me, de moure'm, d'aixecar-me, d'abraçar-me.
I pel damunt de tot,
No deixis mai d'estimar-me.

També vam estar mirant blocs la Rosa Soler va destacar la importància de posar la data a cada entrada, posar noms i cognoms dels professors, tenir cura de l'ortografia, ser constants, ja que ha de ser útil per poder estudiar, aprofundir en els temes, i escriure les anotacions que els mestres ens aporten.

FLUXOGRAMES

El dijous dia 1 a GTIC vam començar a utilitzar els fluxogrames que són eines que utilitzem per representar procediments i poder resoldre una tasca.

Els fuxogrames tenen una simbologia molt simple

Imatge extreta de http://www.monografias.com/trabajos53/diagrama-de-flujo/Image7256.gif

Hem realitzat el nostre fluxograma amb el programa gliffy 


ELS MAPES CONCEPTUALS

El dijous 1 de desembre a la classe de GTIC vam aprendre a utilitzar un programa anomenat CMAPTOOLS, que ens serveix per crear mapes conceptuals. 


La creació d'un mapa conceptual ens pot ajudar a organitzar els nostres coneixements i a ampliar la nostra perspectiva en relació a un tema i ens ajuda a integrar els nous coneixements en els nostres esquemes mentals.
Per crear un mapa conceptual hem de seguir els passos seguents:
  • selecció i jerarquització de conceptes  
  •  representació gràfica adequada
A partir d'aquest text hem fet un mapa conceptual amb el programa CMAPTOOLS.



El Dinar de Nadal


Per Nadal tota la família es reuneix a casa l'avia Maria, ella fa el dinar per a tots i aquest normalment consisteix en una escudella, un plat de carn i també neules i torrons de postres. Com que l'Àvia ja es gran, normalment l'ajuden els seus dos fills en Joan i el Marc.En el dinar coincideixo amb les meves cosines i els meus cosins: La Maria, la Paula, en Genís i l'Eduard que són fills del meu oncle Marc. Cal dir que és un moment entranyable en el que parlem de totes les coses que ens han passat al llarg de l'any ja que ells no viuen a Barcelona com jo sinó que viuen a NewYork. Com sempre en arribar als postres en Genís fa el típic número amb els torrons d'Alacant i fa veure que se li trenca una dent. tothom riu menys la seva mare que pensa en el que costa el dentista.La meva germana, la Maria també ve al dinar, i aquest any ho fa amb el seu fil, en Ramon, que no menja ni escudella ni carn ja que encara té 3 mesos.El dinar comença puntualment a les dues del migdia i  acaba sempre a la mateixa hora, a les 5 de la tarda. 

GLOG

El dia 1 de desembre a la classe de gtic vam conèixer un nou programa  "glogster". Aquest pràctic i senzill programa ens por servir per:

  • Expressar d'una manera clara i creativa qualsevol cosa
  • Fer exposicions
  • Promoure alguna cosa
  • Crear espais educatius
  • Promou la creativitat
  • Es pot compartir
  • Es pot editar
  • Podem afegir audio i video

Aquí uns deixo un tutorial  del youtube